homestay mama

homestay mama

Thursday 3 December 2015

kuala gandah lancang

Kuala Gandah,lancang

Ramai yang tercari-cari tempat yang menarik untuk di kunjungi.Salah satu tempat menarik di Pahang adalah Kuala Gandah ,lancang.Ia berdekatan antara bandar mentakab dan temerloh. Selain melihat Gajah,Selepas korang tengok gajah, bolehlah singgah ke DEERLAND kerana ia berdekatan dengan kawasan gajah  ,  Deerland sebuah mini zoo iaitu melihat dan memberi rusa makan dan pelbagai binatang lain ynag ada disini.


Info mengenai DEERLAND


HARGA TIKET
Dewasa : Rm6
Kanak-kanak : Rm4


Waktu Operasi 

Setiap hari kecuali hari Jumaat tutup  .dibuka pada jam 10.30 pagi hingga 5.30 petang
-Lepas bayar tiket dapat sticker dan tampal kat baju dan satu kupon untuk dapatkan makanan ruse bila jalan kedapat di chek point tiket.

-Lepas dah bagi kupon di kaunter cek point.nanti seorang abang akan bagi satu bekas makanan seperti ubi dan lobak  untuk di beri kat ruse.ya kita boleh beri ruse makan.Time ni syok sebab ruse semua datang .Macam tau-tau je die akan  beri makanan.




-ha time bagi makan ni la peluang nak tangkap gambar dengan ruse,Kalau panggil-panggil macam tu die tak datang dah sebab kat tangan korang tak ade makanan.




-Lepas kandang ruse , ada juga terdapat burung unta. comel je.

- Deerland umpama  mini zoo yang terdapat beberapa haiwan lain seperti ular , arnab, ayam , perbagai jenis burung , landak .Haiwan-haiwan kecil je,memang sesuai bagi kepada kanak-kanak yang baru nak kenal perlbagai binatang.Ayam pulak bukan ayam kampung ye, macam-macam jenis species ade.Yang bawah ni   burung merak.

chikmunk yang comel pon ade.

Landak putih ni boleh pegang, boleh tangkap gambar juga.Warna putih ni memang spesies die. ade sekor lagi warna hitam tengah tidur time ni.
Ular ni juga boleh pegang . ada penjaga ular ini yang tolong korang letak kat badan kalau nak tangkap gambar. Tapi aku tak berani. Cuit sikit je.

Ok sampai sini je pasal DEERLAND.Nanti cerita semua tak syok pulak.Datang dan nikmati suasananya.
Happy Holiday semua.  hip hip  horey..

Jemputlah  datang ke homestay kami.Homestay mentakab
puan rohamah  019-9851276  whatsapp/ call/message

No comments:

Post a Comment